Waarom valt mijn omvormer vaak uit over de middag?

Het is mogelijk dat je omvormer uitvalt door een fenomeen dat netoverspanning wordt genoemd. Dit kan voorkomen op zeer zonnige dagen, meestal rond het middaguur. In de meeste gevallen hoef je je geen zorgen te maken, omdat de omvormer automatisch uitschakelt om zichzelf te beschermen. Zodra de netspanning zakt, schakelt de omvormer automatisch weer in.

Afhankelijk van jouw type omvormer kan de melding in jouw applicatie weergegeven als netoverspanning, grid overvoltage of spanningstijging.

Is de afstand tussen de teller in je meterkast en de omvormer minder dan 10 meter?
Neem contact op met je netbeheerder (Fluvius – Vlaanderen, Ores – Wallonië, Netbeheer Nederland – Nederland). 

Is de afstand meer dan 10 meter? Neem contact op met onze technische dienst via info@mrgroup.be.

Let wel: hoe “ernstiger” de netoverspanning, hoe langer het duurt voor de omvormer opnieuw opstart. Als dit echter vaak gebeurt, kan het nuttig zijn om contact op te nemen met je netbeheerder. Zij kunnen je verder helpen met dit probleem. 

Bel Fluvius op het nummer 078 35 35 00 (Vlaanderen), Ores (Wallonië), Netbeheer Nederland – Nederland.

Balk_boven

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Heb je andere vragen of heb je nog geen zonnepanelen met thuisbatterij? Neem dan gerust contact met ons op via info@mrgroup.be.

Onze collega's staan steeds voor jou klaar met een persoonlijk advies.

Wil je weten wat jij kan verdienen met zonnepanelen?

Balk_onder

Hoeveel verdien jij met zonnepanelen van MR Solar?

MR Solar

Pluim 7
8550 Zwevegem (Kortrijk)

info@mrgroup.be
https://mrsolar.be/

Overige informatie

Vennootschap: MR Group
Maatschappelijke zetel: Pluim 7, 8550 Zwevegem (Kortrijk)

BTW nr: BE0842.496.864

Social