Als je geen activiteit meer ziet op het scherm van je omvormer, kan het zijn dat er een probleem is met de omvormer zelf of met de stroomtoevoer naar de omvormer.
- Controleer of de omvormer nog stroom krijgt. Dit kun je doen door te kijken of er nog andere apparaten in je huis zijn die ook geen stroom krijgen. Als dat het geval is, kan het zijn dat er een stroomstoring is.
- Als er geen algemene stroomstoring is, kun je proberen de omvormer te resetten. Hoe je dat doet, lees je in de handleidingen hieronder per type omvormer:
SMA
Huawei
Enphase: Leg de betreffende zekering af. Wacht 15 min. en leg ze opnieuw aan.
SolarEdge: Er is geen resetprocedure. Neem contact op met de technische dienst.
Is het probleem nog steeds niet opgelost? Stuur een e-mail naar de technische dienst via info@mrgroup.be met het type omvormer en een omschrijving van het probleem. Vermeld zeker ook je naam, telefoonnummer en adres. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen om het probleem voor je op te lossen.