Heb jij nog een vraag?
Lees het antwoord hieronder!

MRSlogan
binnendienst

Zit jij na jouw bestelling of de plaatsing van jouw zonnepanelen en/of thuisbatterij nog met enkele vragen? Ons team verzamelde met plezier alle antwoorden op de veelgestelde vragen.

Heb je andere vragen of heb je nog geen zonnepanelen met thuisbatterij? Neem dan gerust contact met ons op via info@mrgroup.be. Onze collega's staan steeds voor jou klaar met een persoonlijk advies. Neem gerust al eens kijkje bij onze tevreden klanten!

Er brandt een rood lampje onderaan mijn omvormer. Is er een probleem? 

Een rood lampje op je omvormer kan duiden op verschillende problemen, afhankelijk van het type omvormer dat je hebt. 

SMA Omvormer:

Een rood lampje op de omvormer betekent doorgaans een foutmelding.
Neem contact op met de technische dienst via info@mrgroup.be. Vermeld het type omvormer, je naam, adres, telefoonnummer.

Huawei Omvormer: 

  • 1e lampje (DC): Probleem met de verbinding met de zonnepanelen. 
  • 2e lampje (AC): Probleem met de verbinding met het elektriciteitsnet. 
  • 3e lampje (Internet symbool): Rood licht geeft een internetprobleem aan. Voer een reset uit via volgende handleiding. Blijft het lampje branden? Neem contact op met de technische dienst via info@mrgroup.be. Vermeld het type omvormer, je naam, adres, telefoonnummer, en geef aan waar het lichtje precies brandt. 

Enphase Omvormer: 

  • Rode lampjes kunnen wijzen op communicatieproblemen of fouten in het systeem. 
  • Wolkje: Probleem met de verbinding met de app. Controleer de internetverbinding en herstel de connectie via volgende handleiding.
  • Bliksemschicht/dubbele pijl: Probleem met micro-omvormer(s). Controleer de app op grijze/zwarte zonnepanelen. Aanhoudend rood? Neem contact op met de technische dienst. Geef door welke panelen grijs of zwart kleuren, samen met je naam, adres, en telefoonnummer. 

Algemene Tip: Soms kan het al helpen door de stroom eens uit te schakelen, een paar minuten te wachten en deze vervolgens weer aanzetten. Indien dat niet werkt reset je best je volledige omvormer. 

Stroom resetten: 

  • Ga naar je zekeringkast. 
  • Zoek de zekering die gelinkt is aan je zonnepanelen. Deze is meestal apart gelabeld.  
  • Schakel deze zekering uit door de schakelaar om te zetten. 
  • Wacht een paar minuten (15 min.)
  • Schakel de zekering weer in door de schakelaar terug om te zetten. 

Omvormer resetten: 

  • Bij de meeste omvormers zit onderaan of aan de zijkant een knop die je op 0 of “off” moet zetten. 
  • Schakel de stroom van je omvormer uit 
  • Paar uur wachten 
  • Omvormer op 1 of “on” zetten 
  • Dit voer je het beste s’avonds uit omdat je op dat moment geen zonne-energie opwekt 

Handleidingen reset per omvormer:
SMA
Huawei
Enphase: Leg de betreffende zekering min. 15 min af. Leg hem hierna terug aan. Lukt de reset niet, neem dan contact op.
SolarEdge: Er is geen resetprocedure. Contacteer onze technische dienst.

Blijven de problemen bestaan? Contacteer ons via info@mrgroup.be. Laat alle nodige details achter, en we helpen je snel verder! 

Balk_boven

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Heb je andere vragen of heb je nog geen zonnepanelen met thuisbatterij? Neem dan gerust contact met ons op via info@mrgroup.be.

Onze collega's staan steeds voor jou klaar met een persoonlijk advies.

Wil je weten wat jij kan verdienen met zonnepanelen?

Balk_onder

Hoeveel verdien jij met zonnepanelen van MR Solar?

MR Solar

Pluim 7
8550 Zwevegem (Kortrijk)

info@mrgroup.be
https://mrsolar.be/

Overige informatie

Vennootschap: MR Group
Maatschappelijke zetel: Pluim 7, 8550 Zwevegem (Kortrijk)

BTW nr: BE0842.496.864

Social