De scherpste prijzen.
Gecertificeerde installateurs
Het snelste en beste advies.
Zonnepanelen lening
Zonnepanelen hypotheek
Zonnepanelen subsidies
Amet tabel.
Name | Zilver | Goud | Brons |
Placerat vitae erat ac |
|
Mollis nec enim | 91% |
Fusce justo ipsum |
|
Mauris dolor ipsum | 84% |
Lectus tincidunt porta |
|
Lobortis vulputate | 67% |
Kies nu | Start nu | Meer info |
Amet tabel.
Name | Zilver | Goud | Brons |
Placerat vitae erat ac |
|
Mollis nec enim | 91% |
Fusce justo ipsum |
|
Mauris dolor ipsum | 84% |
Lectus tincidunt porta |
|
Lobortis vulputate | 67% |
Kies nu | Start nu | Meer info |
Dit is een titel
Dit is een titel
Dit is een titel
Dit is een titel
Dit is een titel
Dit is een titel
Dit is een blockquote
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including 1versions2 of Lorem Ipsum.
- Dit is een lijst item
- Dit is een lijst item
- Dit is een lijst item

Wat anderen zeggen:
“De contacten met firma en verkoper verliepen tot op heden vlekkeloos. Planning tot plaatsing (28 w) werd merkelijk vervroegd. De éne dag opgebeld, de andere dag werd de installatie gelegd én aangesloten. Klaar voor gebruik. Waar kom je dergelijke service tegen.”
Wat zijn de voordelen?
Cras gravida bibendum dolor eu varius.


Waarom kies jij best voor zonnepanelen van MR Solar?
Mauris imperdiet orci dapibus, commodo libero nec, interdum tortor. Morbi in nibh faucibus, iaculis lorem vitae, cursus velit. Etiam non blandit ex. Mauris in fringilla velit. Fusce eu dictum neque. Maecenas tristique sem neque, vel congue libero efficitur at. Cras molestie ipsum at sem sollicitudin consectetur.
Nunc scelerisque elit
Duis mauris augue, efficitur eu arcu sit amet, posuere dignissim neque. Aenean enim sem, pharetra et magna sit amet, luctus aliquet nibh. Curabitur auctor leo et libero consectetur gravida.
- Proin ex ipsum, facilisis id tincidunt sed, vulputate in lacus. Donec pharetra faucibus leo, vitae vestibulum leo scelerisque eu.
- Vivamus lobortis vestibulum mauris a mollis.
- Ut porta facilisis elementum.
Zonnepanelen perfect geïnstalleerd.
- Suspendisse sed ultricies nisl, pharetra rutrum mauris. Vestibulum at massa dui.
- Morbi et purus velit. Etiam tristique, justo eu condimentum efficitur, purus velit facilisis sem, id fringilla tortor quam.
- Praesent ultricies dignissim ex.
Waar ligt jouw focus?

Interdum faucibus?

Libero suscipit.
Waar ligt jouw focus?

Interdum faucibus?

Libero suscipit.

Ultrices quis non mauris.
Waar ligt jouw focus?

Interdum faucibus?

Libero suscipit.

Ultrices quis non mauris.
Waar ligt jouw focus?

Interdum faucibus?

Libero suscipit.

Ultrices quis non mauris.

Tevreden klanten getuigen:
Tevreden klanten getuigen:
Tevreden klanten getuigen:
Kies je type:
- Algemeen
- Professioneel
- Particulier
Kies je topic:
- Algemeen
- Batterijen
- Energy management system
- Laadpalen
- Zonnepanelen
- Capaciteit van het net
- Spanningsvariaties
- Verliesanalyse
- Knelpunten identificeren
- Complexiteit van het project
- Locatie en het type netwerk
- Staat elektrische installatie
- Benodigde onderzoeken en analyses
- ...
Deze mail dient als bevestiging voor de verwerking van jouw dossier. In deze mail delen we alvast een geschatte levertermijn van jouw installatie mee. Deze levertermijn is steeds afhankelijk van verschillende factoren (soort product, stock, datum bestelling…).
Het is de officiële en gedetailleerde weergave van het project zoals het daadwerkelijk is gebouwd of geïnstalleerd, inclusief alle wijzigingen die tijdens de uitvoering zijn aangebracht ten opzichte van de oorspronkelijke plannen.
Je kan ons steeds jouw feedback mailen naar info@mrsolar.be met, indien van toepassing, enkele foto’s van jouw situatie. Onze dienst na verkoop staat klaar om naar jou te luisteren en samen een oplossing te vinden.
De keuringsdienst neemt binnen de 14 dagen telefonisch of via mail contact met je op om een definitieve keuringsdatum af te spreken. Controleer zeker even jouw ongewenste mail.
- Aanmelding PV-installatie
- Aanmelding Thuisbatterij
- Aanmelding PV-installatie met thuisbatterij
- Aanmelding Laadpaal
- Ga naar de inlogpagina van de app of website.
- Kies voor “Wachtwoord vergeten” of “Wachtwoord resetten”.
- Volg de instructies op het scherm om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Een geringe lading via het net kan duiden op een onderhoudsprocedure van de thuisbatterij. Als je merkt dat de thuisbatterij regelmatig ‘s nachts gaat opladen, duidt dit mogelijk op een probleem met de instellingen van je systeem.
Contacteer ons via ons contactformulier met vermelding van jouw vraag, contactgegevens en installatieadres.
Onze collega's van de technische dienst zullen jouw batterij controleren en je verder informeren.
Neem contact op met onze technische dienst via ons contactformulier met vermelding van jouw vraag, contactgegevens en installatieadres. Onze collega's staan klaar om jou verder te informeren.
- Smappee: Download de juiste app vanuit de officiële store met de naam “Smappee”. De app geeft je toegang tot de laadstatus, verbruik en kosten van je Smappee laadpaal.
Tip: Combineer je laadpaal met zonnepanelen en thuisbatterij voor duurzaam laden dankzij het geïntegreerde Smappee-energiemonitoringsysteem. - Huawei: Voor Huawei laadpalen wordt de “FusionSolar” app gebruikt. Alle Huawei apparaten zoals je Huawei omvormer, thuisbatterij en laadpaal worden in dezelfde applicatie toegevoegd en opgevolgd.
Als je tijdens deze daluren zelden verbruikt en je jouw grootverbruikers bijvoorbeeld hoofdzakelijk overdag laat draaien, kan het zijn dat een tweevoudig of dubbel tarief niet voordeliger is.
Het kiezen van het juiste tarief blijft afhankelijk van jouw persoonlijke verbruik en situatie.
Bereken hier jouw indicatieve prijsofferte.
Als installateur nemen wij, na ontvangst van het rapport, contact met met je op om een technische interventie in te plannen. Hierna volgt een herkeuring om tot een conform keuringsverslag te komen.
Zit je na de keuring met vragen? Neem contact met ons op via controle@mrsolar.be.
Wil je graag weten wanneer Fluvius langskomt in jouw gemeente?
Check het hier via de planningschecker.
Wie in Wallonië zonnepanelen liet installeren voor eind 2023 kan nog genieten van het terugdraaiende systeem tot 2030, ongeacht jouw type meter (analoog/digitaal).
Bijkomende informatie kan je hier terugvinden.
Wat is het terugdraaiende systeem?
Voor dit terugdraaiende systeem worden zonnepanelen eigenaars jaarlijks een forfaitair bedrag aangerekend, namelijk het prosumententarief. Op die manier draag je als prosument financieel bij tot het reële gebruik van het netwerk terwijl jouw meter terugdraait.
In onze mail zal je de instructies terugvinden die van toepassing zijn op jouw netbeheerder (ORES, RESA, AIEG, REW, AIESH). Hieronder kan je een overzicht terugvinden van de verschillende netbeheerder en hun contactgegevens.
- Resa in Luik
- AIEG in Andenne, Gesves, Ohey, Rumes, Viroinval;
- AIESH in Erquelinnes, Beaumont, Froidchapelle, Sivry-Rance, Mummies, Chimay, Couvin;
- REW in Waver, Limal en Bierges;
- Fluvius in Vlaanderen
- Sibelga in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
- ORES: contact@ores.be
- RESA: autoproducteurs@resa.be
- AIEG: aieg@aieg.be
- REW: rew@grdwavre.be
- AIESH: clients@aiesh.be
Om jouw groenestroomcertificaten aan te vragen, kan je onderstaande stappen volgen:
- Klik op deze link van de website van Sibelga
- Werk de stappen in volgorde af. Hou hiervoor volgende gegevens bij de hand:
- Vermogen van de panelen van elke installatie: kWp
- Omvormervermogen van elke installatie: kVa
- Vraag jouw digitale meter aan bij Sibelga via deze link
- Zodra de digitale meter geïnstalleerd is, ontvang je een certificaat van Sibelga
- Vervolgens moet de installatie worden goedgekeurd door een certificatie-instelling (= tweede controle). Hiervoor moet je de bijlage “SOL-certificeringsaanvraag” invullen en een afspraak maken.
OPGEPAST: Deze afspraak is niet gratis en is niet inbegrepen in onze offerte.
Meer informatie kan je hier vinden - Na de certificering ontvang je van Sibelga de aansluitingsgegevens voor het online portaal. Hier kan je jouw meterstanden invoeren
- Na het invullen van jouw meterstanden vind je de certificaten terug op het extranet van Brugel. Via de website van Brugel kan je nagaan over hoeveel groenestroomcertificaten je beschikt
- Nu kan je overgaan tot de verkoop van jouw groenestroomcertificaten. Raadpleeg hier de lijst
Neem contact op met SIBELGA op het nummer 02 549 41 00
Op basis van deze groene meterstanden ontvang je de eerste 10 jaar groenestroomcertificaten. Deze certificaten kan je doorverkopen om zo inkomsten te genereren. De gemiddelde prijs per groenestroomcertificaat bedraagt 80 euro. Klik hier voor meer informatie.
- Huawei: Voor Huawei omvormers wordt de “FusionSolar” app gebruikt. Hiermee heb je overal toegang tot je zonne-energieproductie.
- Enphase: Enphase omvormer gebruikers kunnen de “Enlighten” app gebruiken. Hiermee kun je opbrengstgegevens bekijken en het prestatieverloop van individuele zonnepanelen controleren.
- Fronius: Bij Fronius kan je gebruik maken van de "Fronius Solar.web" applicatie.
- Growatt: Growatt maakt gebruik van de "Growatt ShinePhone" app voor de monitoring van jouw installatie.
- SMA: Voor SMA omvormers raden we de “SMA Energy" app aan. Met deze intuïtieve app heb je direct toegang tot gedetailleerde informatie over je opbrengst.
- Solax: In het geval van Solax-omvormers is het aanmaken van accounts niet langer mogelijk via MR Solar. Gebruikers moeten dit zelf doen. Dit gebeurt via de Solax-Cloud.
- SolarEdge: eigenaars van een SolarEdge omvormer kunnen de “MySolarEdge” app gebruiken voor real-time monitoring van de opbrengst, inclusief individuele paneelprestaties.
- Onbekend merk: Als je omvormer niet in de lijst staat, neem dan contact op met onze technische dienst via ons contactformulier. Beschrijf het probleem en vermeld het type omvormer dat je hebt.
Vergeet niet je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres door te geven. Onze technische medewerkers zullen je graag begeleiden naar de juiste app of platform om je opbrengst te bekijken.
- Controleer of alle zekeringen
- Ga na of er werkzaamheden bezig zijn in de straat
Zorg ervoor dat je het type omvormer, je naam, adres, telefoonnummer en type omvormer vermeldt. Een van onze medewerkers neemt dan contact met je op om het probleem samen op te lossen.
2) Installateur: Is de afstand tussen de teller in je meterkast en de omvormer meer dan 10 meter? Neem dan contact op met onze technische dienst via info@mrsolar.be.
- De nominale capaciteit van je zonnepanelen vertegenwoordigt een maximale waarde onder ideale omstandigheden. In de praktijk wordt dit zelden bereikt vanwege variabelen zoals de invalshoek van de zon, temperatuur en mogelijke schaduw.
- De capaciteit van je omvormer speelt ook een rol. Als je omvormer bijvoorbeeld een maximale capaciteit heeft van 5000W, zal je nooit meer dan dat in de app zien, ongeacht de capaciteit van je zonnepanelen.
- Overdimensionering kan ook van invloed zijn. Wanneer je meer zonnepanelen hebt dan je omvormer kan omzetten, spreken we van overdimensionering. Dit is vooral handig in de winter om tijdens de korte dagen toch het maximale rendement te halen.
Heb je twijfels over de opbrengst van jouw installatie?
Bel ons noodnummer: +3256892677
Schakel alle grootverbruikers uit. Kijk vervolgens op een zonnig moment naar je elektriciteitsmeter. Bij een analoge meter zie je het schijfje terugdraaien en bij een digitale meter stijgt de injectiemeterstand. Als de productie zichtbaar is op de meter maar niet in de app, ga je verder met de volgende stappen.
Tip: Raadpleeg de digitale meter handleiding van Fluvius.
Volg de instructies onderstaande handleiding van jouw omvormermerk:
Wifi-Problemen zonder wijzigingen: Als er geen wijzigingen zijn in de internetinstellingen maar je hebt nog steeds geen verbinding, voer dan een reset uit van zowel de omvormer als eventuele powerlines.
- SMA
- Huawei
- Enphase: Leg de betreffende zekering min. 15 min af. Leg hem hierna terug aan. Lukt de reset niet, neem dan contact op.
- SolarEdge: Er is geen resetprocedure. Contacteer onze technische dienst.
- Groen: een pulserend groen lampje betekent dat de omvormer normaal werkt en energie produceert. Bij een aanhoudend groen knipperen neem je best contact op via ons contactformulier.
- Rood: Het rode lampje kan duiden op een fout of waarschuwing. Controleer de foutcode op de display van je omvormer of in de app.
- Blauw: Het blauwe lichtje toont de verbinding met het internet aan.
Huawei:
- Groen: een groen knipperend licht geeft de opstartende productie van de zonnepanelen aan. Een aanhoudend knipperend groen licht betekent dat de omvormer niet meer normaal werkt en in opstart blijft staan. Je neemt best contact op ons contactformulier.
- Rood:
- 2e lampje (AC): Probleem met de verbinding met het elektriciteitsnet.
- 3e lampje (Internet symbool): Rood licht geeft een internetprobleem aan. Voer een reset uit.
Enphase:
- Groen: Brandende groene lampjes zijn positief bij een Enphase omvormer. Er is geen actie nodig.
- Rood: Rode lampjes kunnen wijzen op communicatieproblemen of fouten in het systeem.
- Wolkje: Probleem met de verbinding met de app. Controleer de internetverbinding en herstel de connectie via volgende handleiding.
- Bliksemschicht/dubbele pijl: Probleem met micro-omvormer(s). Bij aanhoudend rood neem je best contact op via ons contactformulier. Hierbij geef je jouw contactgegevens, installatieadres alsook welke panelen grijs of zwart kleuren in de app door.
- Groen: een knipperende groen lampje geeft aan dat de omvormer energie produceert.
- Rood: Een rood lampje op een SolarEdge omvormer kan wijzen op een storing. Het is belangrijk om de exacte foutcode te weten om het probleem te kunnen identificeren. Die code kan je terugvinden op het display van de omvormer of in de app.
Afore: Voor een rood lampje of knipperende lichtjes op je Afore omvormer neem je best meteen contact op via via ons contactformulier.
Wat te doen bij een foutcode/storing?
- Ga naar je zekeringkast.
- Zoek de zekering die gelinkt is aan je zonnepanelen. Deze is meestal apart gelabeld.
- Schakel deze zekering uit door de schakelaar om te zetten.
- Wacht een paar minuten (15 min.)
- Schakel de zekering weer in door de schakelaar terug om te zetten.
- SMA
- Huawei
- Enphase: reset = stroomonderbreking. Zie instructies onder stap 3.
- SolarEdge: Er is geen resetprocedure. Contacteer ons.
Neem contact met ons op via ons contactformulier met vermelding van de foutcode, het installatieadres en jouw contactgegevens. We zullen jouw installatie nakijken en contact opnemen.
Het kan zijn dat er een probleem is met de metingen of de instellingen van je omvormer of app. W
Bij twijfel kan je ons contacteren via ons contactformulier met vermelding van jouw vraag, contactgegevens en installatieadres. Onze collega's zullen jouw grafieken nakijken.
- Schakel de zekering van jouw zonnepanelen uit in de zekeringskast. Dit is een aparte zekering met een label “PV of Zonnepanelen” op. Vaak is dit een zekering van het merk “Teco”.
Opmerking: Na het afleggen van de zekering kan het zijn dat de lampjes op de omvormer blijven branden/knipperen. Dit komt door de stroom van de panelen die nog doorgezet wordt naar de omvormer. Het circuit van de omvormer naar het net werd wel onderbroken door het uitschakelen van de zekering. Dit volstaat. - Na de werken kan je de zekering terug inschakelen.
- Jouw PV-installatie start vanzelf terug op.
- Digitale Meter: Je digitale meter meet zowel de energie die je van het net afneemt als de energie die je terugstuurt. Op de display van de meter kun je deze waarden zien. Bij een slimme meter is deze informatie vaak ook beschikbaar in de bijbehorende app of online omgeving.
- Slimme Meter App/Online Omgeving: In de app of online omgeving van je slimme meter kun je je verbruik en injectie (teruggeleverde energie) over langere periodes bekijken. Houd er rekening mee dat de teruggeleverde energie niet gelijk is aan de totale energieproductie van je zonnepanelen. Een deel van de opgewekte energie wordt namelijk direct in je huis gebruikt.
Heb je verdere vragen of problemen met het verkrijgen van deze informatie?
Neem contact op via info@mrsolar.be. We helpen je graag verder.
- Zonnepanelen verhuizen: Als je graag je PV-installatie meeneemt naar jouw nieuwe woning kan je ons contacteren voor een offerte. Samen met onze experts bespreken we de mogelijkheden.
- Zonnepanelen overdragen: Bij het overdragen van de woning mét de PV-installatie kan je ons in contact brengen met de nieuwe eigenaar. Zo kunnen wij intern het volledige dossier met bijhorende applicatie overzetten op naam van de nieuwe eigenaar.
Dankzij de eenvoudige Fusion Solar applicatie blijf je op ieder moment van de dag op de hoogte van jouw rendement!
- Overbelasting
- Kortsluiting
- Aarding of isolatiefouten
- Defecte omvormer
- Probleem met de hoofdzekering
- ...
Heb je een digitale meter? Dan gebeurt dat namelijk automatisch. Met een analoge meter of als je omvormer groter is dan 800 watt moet je de toestellen wél melden. Doe dat binnen 30 dagen na je installatie.
Het wordt wel aangeraden om je installatie aan te melden om zo van een eventuele vergoeding te kunnen genieten.
Vraag het na bij je verzekeringsexpert om de nieuwste regelgevingen te volgen.